Ha az újévi fogadalmad az, hogy fitt leszel, egészségesebben étkezel vagy diétázol, nem vagy egyedül. Sokan elhatározzák, hogy az egészségükön dolgoznak, amikor belépünk az új évbe. Néhány ember számára a fogyókúra gondolata ijesztő lehet. Gyakran, amikor a diétára gondolunk, a korlátozásra és a kevesebb étel fogyasztására gondolunk, pedig ennek nem feltétlenül kell így lennie.

Sokan az alkoholfogyasztás csökkentésére is gondolnak, amikor diétáznak, de a diétáknak nem kell teljesen más életmódra kényszeríteniük. Jobb, ha az egészre együttesen úgy tekintünk, hogy egyszerűen csak egészségesebb szokásokat alakítunk ki magunknak, és elhatározzuk, hogy egy kicsit jobban fogunk étkezni. Így nem érzed magad korlátozva, és nem fogod magad az őrületbe kergetni, amikor igazán akarod kényeztetni magad egy magas pohárral a kedvenc sörödből vagy vodkás mixitalodból.

Az alkohollal és az egészséges táplálkozással kapcsolatban sok tévhit kering. Sokan vannak, akik úgy gondolják, hogy a kettő nem járhat kéz a kézben. Bármi is legyen, ha arról van szó, hogy mit eszel és mit iszol, csak egy dolgot kell észben tartanod: a mértékletesség a kulcs. 

Persze, ha minden egyes nap megiszol néhány sört, akkor sörhasad lesz. Ez nem egészséges, mert túl sokat iszol. Másrészt viszont, ha hetente két-három este iszol egy sört, az már egészen más.

Nem azért vagyunk itt, hogy megmondjuk, mit tegyen, vagy hogy diétás tanácsokat adjunk; azonban minden információt megadhatunk, amire szüksége van ahhoz, hogy jó döntéseket hozzon, és közben élvezze kedvenc alkoholos italát. Olvasson tovább, hogy többet tudjon meg a sörről és a vodkáról, és arról, hogyan ne tegye tönkre a diétáját, amikor iszik. 

VODKA INFORMÁCIÓK

A vodka jó választás alkoholos italnak, ha diétázol vagy kevesebbet iszol. Történetesen ez az egyik legalacsonyabb kalóriatartalmú alkohol, és különösen jó azoknak, akik alacsony szénhidráttartalmú diétát tartanak. A vodka etanolból és vízből készül, ami azt jelenti, hogy nagyjából semmilyen tápértékkel nem rendelkezik. Néhány márkában lehet, hogy van egy kis szénhidrát (például a búzaalapú vodkákban), de összességében a vodkában nincs cukor, szénhidrát, rost, zsír vagy koleszterin. 

Könnyen kitalálhatod, hogy mennyi kalória van a vodkában, ha meghatározod az alkoholtartalmat. Ha a proof magasabb, akkor több kalóriát tartalmaz. Ha alacsonyabb, akkor kevesebb kalóriát tartalmaz. Így egyszerűen megtudhatja, hogy melyik vodka alacsony kalóriatartalmú, amikor választani szeretne. 

Ha úgy méri ki a vodkát, hogy egy felespohárba önti, itt van néhány hasznos kalóriainformáció. Egy feles esetében a vodka 85 kalóriát tartalmaz.

SÖR TÁPÉRTÉKKEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK

A sör egy kicsit bonyolultabb, ha a tápértékinformációkról van szó. Nagyjából minden sörtípusnak eltérő kalória- és tápértékadatai vannak. Azonban minden világos sör kb 200 kalória körül van fél litere. A normál és a különleges sörök esetében el kell olvasni a konkrét címkéket. 

A kalóriákra való odafigyelés sörivás közben trükkös lehet, mivel sok cég nem tünteti fel a tápértékadatokat a dobozokon (vagy akár a dobozokon). Gyakran kell utánanéznie az adott sörre vonatkozó kalóriaadatoknak. A kiszerelés méretével is tisztában kell lennie, például egy magas sör esetében a kalóriatartalom duplája. 

Általános szabályként elmondható, hogy a sötétebb sörök nehezebbek és több kalóriát tartalmaznak. Ez nem mindig van így, mivel egyes márkák alacsony kalóriatartalmúak lesznek. De jellemzően a világos színű sörök könnyebbek és alacsonyabb kalóriatartalmúak, a kézműves sörök pedig több kalóriát fognak tartalmazni, mint a mainstream márkák. 

MILYEN KÜLÖNBÖZŐ SÖRÖK ÉS VODKÁK VANNAK?

A vodka leggyakrabban burgonyából vagy gabonából készül. Ezek a gabonafélék lehetnek búza, árpa és rozs, bár készülhet kukoricából is. A búza és a burgonya a legnépszerűbb lehetőségek a vodka készítéséhez. Gyakorlatilag bármilyen élelmiszerből lehet vodkát készíteni, amely átmehet az erjedési folyamaton. Egyes európai márkák még füvet is használnak vodkájuk készítéséhez!

A vodkával ellentétben a sörtípusok tekintetében igen széles a választék. Ez nem olyan egyszerű, mint az összetevők. A sörök a nagyon könnyűtől a nagyon nehézig terjednek, és a kettő között rengeteg más fajta van. A sör lehet gyümölcsös, keserű, édes, savanykás és a legtöbb más ízprofil, amit csak el tudsz képzelni. Íme néhány példa a sörtípusokra: 

Ale

Lager

Porter

Stout

Blonde Ale

Pale Ale

Wheat

Pilsner

Sour Ale

KÖVETKEZTETÉS

A jó hír az, hogy nagyjából minden alkohol fogyasztható mértékkel, ha diétázol. Egy pohár bor, egy sör és egy kevert ital nem fogja tönkretenni az elért eredményeket. Fontos azonban megjegyezni, hogy egy héten összesen néhány italról beszélünk, nem pedig minden egyes nap egy italról. 

Ha muszáj választanod egyiket vagy másikat, a burgonya alapú vodka tisztán (vagy egy kis szódavízzel, citrommal vagy lime-mal) tálalva valószínűleg jobb választás, tekintve, hogy gluténmentes, nincs benne cukor, és nem tartalmaz szénhidrátot. 

Másrészt egy könnyű sör elfogyasztása sem rossz választás. A legtöbb light sör száz kalóriát vagy annál kevesebbet tartalmaz, ami alig jelent kalóriát. Az egyetlen dolog, amit figyelembe kell venni, az a normál sörök és sörök magas szénhidráttartalma.

Ha igazán bizonytalan a fogyókúrával és az alkoholfogyasztással kapcsolatban, mindig forduljon orvosához vagy táplálkozási szakemberhez, aki személyre szabottabb tanácsokat ad. Ha kitaláltad, mi vált be neked, irány a nonstopdrink.hu és válaszd ki a kedvenc vodkádat vagy sörödet, amit egyenesen az ajtódhoz szállítanak! 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.